ASIAKASKESKEISYYS KOKO ORGANISAATION OMINAISUUTENA
Siihen on syynsä, että muutos parempaan harvoin koskee vain yhtä organisaation osa-aluetta. Systeemisissä kokonaisuuksissa kun yhden osan korjaaminen ei auta ja se saattaakin vain heikentää kokonaisuutta ja koko arvovirtaa, jonka tehtävä on lunastaa asiakkaale tehdyt lupaukset.
Muutos asiakaskeskeiseen kulttuuriin vaatiikin koko organisaation ja koko arvovirran läpi leikkaava haastamista ja kokeilujen kautta tapahtuvaa uudelleen määrittelyä, joissa ei ole varaa siiloihin, eristyneisyyteen ja saarekkeisiin, joissa toimivat eri säännöt ja lainalaisuudet kuin muualla. Jos siilojen purkuun ei ole valmiutta, ei ole myöskään valmiutta luoda optimaalista arvovirtaa, jonka loppujen lopuksi tulisi olla jokaisen yrityksen ja organisaation tavoitteellisuuden ytimessä (sillä arvovirta on se ydin, joka tuottaa asiakkaalle arvoa ja lunastaa ne lupaukset):
Voisi periaatteessa sanoa, että mitä siilottomampi ja mitä ’sujuvampi’ toiminnaltaan organisaatio sekä sen ylläpitämät prosessit ja rakenteet ovat, sitä varmemmin se tuottaa asiakkailleen arvoa. Jotta hierarkkinen tapa hahmottaa omaa ympäristöään saadaan purettua, on olemassa erinomainen ja selkeä tapa lähteä liikkeelle:
- Nosta asiakas keskiöön ja esitä kysymys: ”Miksi me olemme olemassa, mitä me oikein teemme ja miten me tuotamme asiakkaalle arvoa?”.
- Määrittele arvovirtasi ja sen mahdollistajat.
Seuraavaksi:
- Asiakkaan tarpeen ositus arvoa tuottavaksi työksi
- Tiimirakenne ja työn omistajuus
- Jatkuvan dialogin mahdollistaminen
- Jatkuva oppiminen
- Ohjauksen malli ja tahti
- Lean Leadership ja mahdollistamisen idea
- Arvontuoton rakenteet
Tässä koulutuksessa opit arvovirtaan ja asiakkaaseen keskittyvän systeemiajattelun perusteet, jonka ytimessä on rakentaa organisaatioon muutosalttius sekä lupausten lunastaminen koko organisaation pysyväksi olotilaksi (sillä jatkuva oppiminen on pyrkimystä jatkuvaan muutokseen, joka kumpuaa asiakkaiden alati muuttuvista tarpeista ja yrityksen halusta vastata niihin). Koulutuksessa opitaan myös, miksi on niin oleellista parantaa oleellisen arvovirran suorituskykyä ja varmistaa asiakkaalle arvoa tuottavan työn olevan kaikkien fokuksessa aina ja joka hetki – ja siten asiakaskeskeisyys onkin koko organisaation ominaisuus, ei vain muutamien yksilöiden ominaisuus.
Koulutukseen voi ilmoittautua osoitteeseen jori.eskolin@sujuvaoy.com. Koulutus pidetään etänä ja koulutustilan toimivuutta voi käydä etukäteen varmistamassa täällä.
Koulutus kestää reilut kaksi tuntia ja koulutuksen ajankohta:
15.12.2020 KLO.12:00 – 14:30.
Koulutus järjestetään etänä, luentomaisesti ja avoimeen keskusteluun perustuen. Jokaiselle koulutukseen ilmoittautuneelle lähetetään kalenterikutsu, josta pääsee oikeaan koulutustilaan. Hinta koulutukselle on 225€ + alv. per osallistuja ja hintaan kuuluu itse treeni sekä sitten koulutuksessa käytettävä materiaali lisukkeineen.
Ilmoittautua voi päivää ennen koulutuksen ajankohtaa ja osallistumisen peruminen on ilmaista, jos se tapahtuu päivää ennen ajankohtaa.
Treeni-intoa!
